12 Aralık 2012 Çarşamba

Ortak Alanlarda Kullanılan Bilgisayar ve Ağlar


Ortak Alanlarda Kullanılan Bilgisayar ve Ağlar
Çağımız teknolojileri gün geçtikçe daha da ilerlemekte , bununla birlikte bu teknolojilerin artıları olduğu kadar bir o kadar da , eksi ve negatif yönleri de belirmekte. Teknoloji dediğimiz anda akla gelen ilk icat , kuşkusuz bilgisayardır.
Bilgisayarlar daha düne kadar askeriyede , istihbarat kuruluşlarında , özel sektörlerde iken , günümüz neslinin evlerine kadar girmiş bulunmakta. Özellikle bu işten ticari amaç güdenler , toplumsal alanlarda bunun ticarethanelerini açmakta (internet cafeler) . Peki bu Cafeler ne kadar güvenilir ? Bu konu hakkında kısa kısa önerileri yazmakta fayda vardır diye düşünüyorum :





Oturum açma bilgilerinizi kaydetmeyin. Web sitelerinden her zaman "oturumu kapat" bağlantısını tıklatarak çıkın. Tarayıcıyı kapatmak veya başka bir adres yazmak yeterli değildir.

Birçok program (özellikle de anlık ileti programları), kullanıcı adınızı ve parolanızı kaydeden otomatik oturum açma özellikleri içerir. Bir başkasının sizin adınızla oturum açmaması için bu seçeneği devre dışı bırakın.
* Ekranda önemli bilgileriniz görüntülenirken bilgisayarın başından ayrılmayın. Ortak bilgisayarın başından ayrılmanız gerekirse, tüm programların oturumlarını sonlandırın ve önemli bilgilerin görüntülenebileceği tüm pencereleri kapatın.
* İzlerinizi silin. Internet Explorer gibi Web tarayıcıları, kapatıldıktan sonra bile parolalarınızın ve ziyaret ettiğiniz her sayfanın kaydını tutar.

Parolaları depolayan özelliği devre dışı bırakmak için
Web’e bağlanmadan önce, Internet Explorer’ın parolalarınızı "anımsayan" özelliğini kapatın.
* Belli etmeden sizi izleyenlere karşı dikkatli olun. Bir ortak bilgisayar kullandığınız sırada, belli etmeden sizi takip eden veya parola gibi önemli bilgilerinizi girerken sizi izleyerek bilgi toplamaya çalışanlara karşı dikkatli olun.
* Önemli bilgilerinizi ortak bilgisayara girmeyin. Bu önlemler sizden sonra ortak bilgisayarı kullanabilecek bilgisayar korsanlarına karşı koruma sağlayacaktır.
Cafe Ve Benzeri yerlerde ise , işlemleriniz bittikten sonra şu basit uygulamayı yapmanızı tavsiye ederim
Parolaları depolayan özelliği devre dışı bırakmak için
Web’e bağlanmadan önce, Internet Explorer’ın parolalarınızı "anımsayan" özelliğini kapatın.

1. Internet Explorer’da, Araçlar’ı ve sonra Internet Seçenekleri’ni tıklatın.

2. İçerik sekmesini ve ardından Otomatik Tamamla’yı tıklatın.

3. Parolalarla ilgili olan her iki onay kutusunu da tıklatıp temizleyin.

Geçici Internet dosyalarınızı ve geçmiş bilgilerinizi silmek için
Ortak bilgisayarı kullanmayı tamamladığınızda, tüm geçici dosyalarınızı ve Internet geçmişinizi silmelisiniz.

1. Internet Explorer’da, Araçlar’ı ve sonra Internet Seçenekleri’ni tıklatın.

2. Genel sekmesindeki Temporary Internet Files altında, Dosya Sil’i ve ardından Tanımlama Bilgisi Sil’i tıklatın.

3. Geçmiş altında, Geçmişi Sil’i tıklatın.

Sharepoint Portal Server gibi şirket portalları tarafından kaydedilen diğer dosyaları silmek için
Şirket içi belgeleri görüntülemenize izin veren bir şirket Web sitesi kullanıyorsanız, önemli belgeleri farkında olmadan ortak bilgisayarda depoluyor olabilirsiniz.

1. C:\\\\Documents and Settings\\\\kullanıcıadı\\\\Local Settings\\\\Temp dizinine giderek bulabileceğiniz kullanıcı hesabınızın geçici klasöründeki tüm dosyaları silin.

2. Şirketiniz Microsoft Office SharePoint Portal Server kullanıyorsa, geçici klasörü (My Documents\\\\SharePoint Drafts) boşaltın.

(Bu
basit fakat etkili yolları uygulamanız , kişisel bilgilerinizin korunmasında etkili olacaktır )




0 yorum:

Yorum Gönder