1 Mayıs 2013 Çarşamba

Corel Photopaint 10



Merhaba sevgili arkadaşlar. Bu yazıdan itibaren ünlü grafik tasarım programı Corel Photopaint 10'u inceleyeceğiz... Yazının ilk bölümünde Internet ve Tasarimdan genel olarak bahsediliyor. Resim formatlarina deginiliyor ve Corel tanitiliyor

Son yıllarda "internet", "websitesi", "email" , gibi sözcükler çok fazla kullanılmaya başladı. Bunu da en büyük sebebi firmaların internete çok fazla yatırım yapmalarından ve geleceklerini tamamen internet üzerinde oluşturmayı planlamalarından kaynaklanıyor.  Artık bir çok firma müşteri bilgilerinden tutun da personel kayıtlarına ve muhasebe kayıtlarına kadar bir çok bilgisini internet üzerinde tutuyor ve yine bunlarla ilgili bir çok işlemi de internet üzerinden gerçekleştiriyor. Bununla birlikte internet bir çok firma için çok kolay, kullanışlı ve çok daha az masraflı bir reklam ve tanıtım platformu. Ülkemizde halen bir web sayfasına sahip olmak bir ayrıcalık gibi görünse de çok kısa bir zamanda bu bir ihtiyaç olarak görülecek. Reklam ve tanıtım platformu deyince yaptığınız sitenin insanların gözüne hoş görünmesi ve onları etkilemesi ön plana çıkıyor. İnternet üzerinde insanları etkilemek için yapacaklarınız sınırlı, ancak yine de güzel tasarlanmış bir web sitesi insanları etkilemek ve şirketinizi en iyi şekilde tanıtmak için yeterli. 


Eğer çok sık güncellenmesi gereken ve çok fazla kullanıcıya hitap edecek interaktif bir site tasarlıyorsanız mümkün olduğu kadar sayfanın çabuk açılmasını engelleyecek fazlalık imajlardan kaçınmalı ve sayfa tasarımınızı ona göre yapmalısınız. Yeni bir alt bölümü, resmi, metni, ' link'i ekleyip çıkarması son derece kolay olmalıdır.. Ön sayfanın tek bir görüntüden (imagemap) ibaret olduğu bir tasarım çok kullanışsızdır böyle bir durumda. Benzer biçimde statik bir atmosfer yaratan derin gölgeler atılmış düğmeler ya da resimler kullanmak da böyle bir içerikle bağdaşmaz. Yoğun olarak metin kullanmak gerekebilir, bu durumda metin renkleriyle oynayın, sayfayı sütunlara ayırın.   Nitekim bu tür sitelere örnek olan arama motorlarının, forum sitelerinin, güncel haber sitelerinin hepsinin sayfası sade ve text içeriklidir.
  Eğer çok sık güncellenmeye ihtiyaç duymayacak ve firmanızın yada herhangi bir yerin tanıtım veya reklamını yapan bir site tasarlıyorsanız işte burada grafik in önemi büyüktür. Çünkü burada amacınız siteye giren insanları etkilemektir ve siz text tabanlı ve çok sade bir sayfayla bunu başaramazsınız. Bu noktada grafik ağırlıklı bir sayfa tasarlamalısınız. Bu tasarımınızı bir kaç hareketli 'gif' resimle ya da Flash ve benzeri bir programla hazırlanmış bir animasyon ile renklendirebilirisiniz. Ancak bütün bunları yaparken de dikkat etmeniz gereken bir kaç husus var. 
• Beğendiğiniz  siteleri inceleyin,  neden beğendiğinizi  ve sizi etkileyen ögelerin nasıl yapıldıklarını anlamaya  çalışın. Aynı şekilde kötü tasarlamış ve hoşunuza gitmeyen siteleri de inceleyerek nelerden kaçınılması gerektiğini de belirleyin.
• Profesyonel bir site tasarlayacaksanız, bu bir ekip işidir. Bu ekipte her biri kendi alanında uzman grafiker, animatör, webmaster ve bir de yönetmen bulunmalıdır. Bu kişiler kendi alanında uzman olduğu gibi diğer konularda da bilgi sahibi olmalıdır ki birlikte belirlencek amaç doğrultusunda uyumlu bir şekilde çalışılabilsin.
• Bir web sitesi tasarlamaya başlamdan önce yapılacak sitenin amacı,  içeriği ve  elde bulunan yazılı ve görsel materyaller iyice gözden geçirilmeli ve ona göre bir tasarım düşünülmelidir. Bu tasarım üzerinde en ince ayrıntısına kadar iyi karar verilmelidir. Çünkü iyi bir sitede  anasayfadaki tasarımın  çizgileri diğer sayfalarda da kendisini belli eder. Dolayısıyla ansayfa en iyi şekilde tasrlanmış olmalıdır.  
• Anasayfada diğer sayfaları dolaşmak için mutlaka yeterli ve gerekli sayıda buton olmalıdır. Bununla birlikte alt sayfalarda iken de siteyi kolay bir şekilde dolaşabilmek için navigasyon çubuğu ya da en azından anasayfaya dönüş linki oılmalıdır. Bir de arama motorlarından sayfanıza ulaşan insanlar genellikle sizin anasayfanıza değil de aradıkları bilginin olduğu sayfaya ulaşırlar. Siteniz hoşuna gittiğinde anasayfanızı da görmek isteyecektir.. Eğer anasayfaya dönüş butonunuz varsa bu ziyaretçileriniz için bir kolaylıktır.
• Anasayfada bir resim, logo ya da her hangi bir figür kullanıyoranız bunu gözalıcı bir şekilde kullanın.

• Kaydırma çubuklarının çok fazla kullanıldığı uzun sayfalardan kaçının. Bunun yerine sayfadaki bilgiyi diğer sayfalara dağıtmayı deneyin. Örneğin yazıyı belli bir kısımdan kesip alt tarafa 'ileri' diye bir buton yerleştirip bu buton vasıtasıyla yazıyı diğer sayfalardan devam ettirebilirsiniz.
•Ülkemizde kullanııcıların çoğu 800*600 çözünürlükte çalışmaktadır. Dolayısıyla sayfa tasarımını da bu çözünürlüğe göre yapmanız daha iyi olacaktır. 
•Son olarak sayfanızı değişik browserlarda test edin ve bu konuda tarafsız olacağına inandığınız bir kaç kullanıcının görüşünü alın ve bu görüşler doğrultusunda gerekli gördüğünüz değişiklikleri yaparak sayfanızı yayınlayabilirsiniz.
Web sayfasında kullanılmak üzere grafik hazırlamak için kullanılan bir çok program olup bunlardan Adobe Photoshop, Corel Photo-Paint, Paintshop Pro en çok kullanılan grafik programlarıdır. Bu programlarla hazırladığınız grafikleri jpg ve gif formatında kaydedebilir ve web sayfanızda kullanabilrisiniz. Bu programlar profesyonel programlar olmalarından dolayı kullanımını öğrenmek biraz zaman gerektirir. Ancak kullamayı öğrendiğiniz takdirde de başka programlara ihtiyaç duymadan kolayca yapmak istediklerinizi gerçekleştirme şansına sahip olursunuz.Bir diğer konu da sayfanızın çabuk açılmasını sağlaycak bir takım etkenler...İnternet hızı şu an hala bir çok formattaki  dosyayı yayınlayabilmek için çok yavaş. Bu bakımdan sayfanızın boyutunu büyütecek etkenlerden kaçınmalısınız. Örneğin sayfanızda bir resim kullanacaksınız. Bu resmin formatı intenette en yaygın kullanılan imaj formatları olan 'jpg' ya da 'gif' olmalıdır. Bu formatlar boyut bakımından gerçekten çok kullanışlıdır. Örneğin bmp formatında ve 250 kb boyuta sahip bir resmi jpg olarak kaydettiğimizde 10 kb a kadar görüntü kalitesi bozulmadan sıkıştırabilirsiniz. 'gif' formatıyla resimleri daha küçük boyutlarda tutabilirisiniz.
"GIF"
(Graphic Interchange Format)
Web üzerinde, bilgisayar grafiklerinin yollanmaları amacıyla geliştirilmiştir. GIF, 256
ve daha altındaki renkleri destekler.

Soldan sağa doğru, yatay bir hat üzerinde, benzer pikselleri tarar. Sadece renk değişikliklerini kaydeder. Bu nedenle resimde yatay alanların aynı renkle doldurulması,
GIF resmin daha az dosya büyüklüğünde olmasına neden olur.

Yatayda farklı renkte piksellerin bulunması ve noise etkisi, dosya büyüklüğünü arttırır.
Aynı renkte yatay çizgilerin bulunduğu bir resim, aynı renkte dikey çizgilerin bulunduğu
bir resimden (piksel büyüklükleri aynı) daha az yer kaplar.

Tasarımınıza çok ters düşmeyecekse, degradelerin çizgi örneğindeki gibi yatay olarak uygulanması ve GIF kaydedilmesi, dosya büyüklüğünüzü azaltacaktır.
277x142 piksel / 638 bayt
277x142 piksel / 3 KB
277x142 piksel / 35 KB
Add Noise (Amound:50)
277x142 piksel / 37 KB
Add Noise (Amound:50)
Şekil-1  Gif formatıyla kaydedilen değişik resimler
"JPEG"
Joint Photographic Expert Groups
JPEG renk geçişlerinin önemli olduğu resimlerde, renk kalitesinin ne kadar azalacağına kullanıcının karar vereceği sıkıştırma seçenekleri sunan bir formatıdır.
Sıkıştırırken, resimdeki piksellerin renk bilgisini, piksellerin adresini kaydeder ve seçilen sıkıştırma oranını göre, benzer renkteki pikselleri aynı renge çevirir. JPEG, resimde sıkıştıracağı pikselleri bulmak için, resmi sol üst köşeden sağ alt köşeye doğru diyagonal biçimde tarar. 5/1 den 15/1 e kadar oranlarda sıkıştırma uygulanabilir.
GIF'in sadece 256 rengi desteklediği düşünülürse, milyonlarca renk içeren fotografik görüntüler için JPEG'in önemi kendiliğinden ortaya çıkar. Görüntü kalitesinin denetlenebilmesi de ayrı bir avantajdır. JPEG formatıGeniş alanlar halinde tek rengin bulunmadığı, detayları fazla tüm fotografik görüntüler için kullanılabilir. Aşağıda değişik şekillerde sıkıştırlımış JPEG rsimleri görülmektedir.
RGB / 8 bits
Image options: 10
Baseline optimized
39 KB
RGB / 8 bits
Image options: 10
Baseline standard
43 KB
RGB / 8 bits
Image options: 10
Progressive (Scans-3)
12 KB
Şekil-2 Farklı “jpg” algoritmelerıyla kaydedilmiş resimler
   "İnternette Grafik"  konusuna genel olarak böyle bir giriş yaptıktan sonra artık sayfamızda kullanabileceğimiz grafikleri oluşturmaya başlayabiliriz. Daha önce belirtildiği gibi grafik hazırlamak için en çok kullanılan programlar, Adobe Photoshop, Corel Photo-Paint ve Paint Shop Pro'dur. Genel olarak bu programlar birbirine benzemektedir ve her kullanıcı kendine daha uygun olanı tercih etmektedir. Bu bölümde yapılan grafikler Corel Photo-Paint kullanılarak anlatılacaktır. Photo-Paint programını aha önce kullanmadığınızı varsayarak küçük bir giriş yapmak istiyorum.
Corel Photo-Paint Programı en son versiyonu 10 olan bir grafik işleme programıdır. Corel-Draw paketiyle gelir. Corel Photo-Paint i başlatmak için kurduktan sonra,
*Başlat/Programlar/Corel Draw/Corel Photo-Paint komutuyla programı çalıştırın.
*Program ilk çalıştığında karşınıza yukarıdaki gibi bir diyalog kutusu çıkacak. Bunlardan New image' seçerek yeni bir sayfa açın.
*New image dialog kutusuyla oluşturmak istediğiniz sayfanın modu'unu(RGB, CMYK vs..), arkaplan rengini, boyutunu ve çözünürlüğünü belirleyin.
Yeni sayfamızı oluşturduktan sonra artık çalışmaya başlayabiliriz.
Şekil-3  Başlat/Programlar/Corel Draw/Corel Photo-Paint komutuyla programı çalıştırın.

Şekil-5 Program ilk çalıştığında karşınıza yukarıdaki gibi bir diyalog kutusu çıkacak. Bunlardan New image' seçerek yeni bir sayfa açın.
 
Şekil-6  New image dialog kutusuyla oluşturmak istediğiniz sayfanın modu'unu(RGB, CMYK vs..), arkaplan rengini, boyutunu ve çözünürlüğünü belirleyin.
 

Şekil-7  Corel'in çalışma ekranı.
COREL'DA NESNELERLE ÇALIŞMAK.
Corel Photo-Paint ve benzeri grafik programları genel olarak aynı mantık üzerinde çalışırlar. Bu tür programlarda oluşturduğunuz ya da başka bir resimden çalışmanıza eklediğiniz resimler her biri diğerlerinden bağımsız olmak üzere birer object(Photoshop'ta layer(katman)) olarak tanımlanır. Bu sayede siz herhangi bir nesne üzerinde çalışırken yaptığınız değişiklilkten sadece o "object" etkilenir. Corel'da bu "object" ler çalışma ekranının sağ tarafında "object paleti" nde gösterilir.  Şekil-7’de Object paletinde görüldüğü gibi sayfanıza kullandığınız tüm nesneler birer kutunun içinde alt alta görünmektedir. Yukarıda da bahsedildiği gibi siz herhangi bir nesne üzerinde ir değişiklik yapmak istserseniz. Örneğin "Bilginin ışığında" yazısına blur efekti vererek bulanıklaştırmak istediğinizde bu efektten sadece bu yazı etkilenir ve arkadaki resme hiç bir şey olmaz.
Bir de "object paleti" üst köşede iki tane kutu daha var. İçinde Lightness yazan kutu nesnenin "merge mode" unu, 100 yazan kutu ise nesnenin "opacity" değerini temsil etmektedir. "Merge mode" iki veya daha fazla nesnenin üst üste kullanıldığında  renk ve ışık değerlerindeki değişimdir. Örneğin asıl rengi beyaz olan yazı "merge  mode" u lightness olduğu zaman bir altındaki nesnenin renklerini almıştır. Aşağıdaki resimde yazının "merge mode" u normal'dir. Siz de diğer seçenekleri kullanarak "merge mode" u farklı olan değişik çalışmlaar yapabilirisiniz.
"Opacitiy" Değei ise Transparanlığın(Şeffaflık) tersidir. Yani bir nesnenin "opacitiy" değeri  ne kadar yüksekse transparanlığı o kadar azdır.
Ne kadar düşükse nesne o kadar transparandır. 
Şekil-8  Corel'da bu "object" ler çalışma ekranının sağ tarafında "object paleti" nde gösterilir.

 
Şekil-9 "Merge Mode" özelliği normal olan resim.
 
Şekil 10 “Opacitiy” değeri 22 olan resim
Şekil 11 “Opacitiy” değeri 100 olan resim



COREL’IN ARAÇLARI
Corel'ın araçları şekilde görüldüğü gibidir. Dikkat edilirse bazı araç çubuklarının sağ alt köşesinde bir ok işareti bulunmaktadır. Bu ok işareti o araca ait alt menülerin bulunduğunu ve bu alt menülerde de aracın değişik parametrelere sahip alt araçları olduğunu temsil etmektedir.  Ayrıca Corel'da bir aracı seçtiğiniz zaman çalışma ekranının üst kısmında o araca ait bir parametre paleti açılır. Örneğin aşağıdaki resimde "mask tool " için açılan parametre paleti ve alt menü seçenkeleri görülmektedir.
Şekil-12 Corel’ın araçları
Şekil-13 Araca ait alt menu ve parameter seçenekleri
PICK TOOL:                          
Pick Tool  nesneyi büyütmek, küçültmek, döndürmek, perspektif vermek ve taşımak için kullanılır. Pick Tool u daha iyi kavrayabilmek için *'File/New' komutuyla yeni bir sayfa açın.
*'File/import' komutuyla bilgisayarınızda bulunan herhangi bir resmi yeni açtığınız sayfaya ekleyin.
*Import ettiğiniz resim yeni bir nesne olarak çalışma ekranınıza eklenmiş durumdadır. Bu nesnenin üzerine pick tool ile her tıkladığınızda resmin köşelerineki işaretler değişecektir. Örneğin köşelerdeki işaretler kare olduğunda "Pick tool" nesneyi büyültüp küçülteye yarar. Diğer işaretlerle de nesneyi döndürmek, perspektif vermek gibi bir takım özellikler için kullanılır.
*Şimdi nesnenin üserine tıklayın ve kenarlarındaki işaretlerden mouse ı tıklayarak hareket ettirin.
Şekil-14 'File/import' komutuyla bilgisayarınızda bulunan herhangi bir resmi yeni açtığınız sayfaya ekleyin.


Scale mode:Nesneyi büyültüp küçültemede kullanılır.
Rotate Mode: Nesneyi döndürmek için kullanılır.
Distort Mode: Nesneyi serbest olarak uzatmak ya da ve perspektif vermek için kullanılır.
Perspective Mode: Nesneye orantılı olarak perspektif vermek için kullanılır.
Şekil-15 Pick Tool
MASK TOOL:            
   Bazan nesneler üzerinde çalışrken kullanmak istediğimiz efektten ya da herhangi bir değişiklikten nesnenin sadece belli bir kısmının etkilenmesine gerek duyulabilir. Ya da nesnenin belli bir kısmını seçip kopyalamamız gerekebilri. Bu gibi durumlarda "mask tool" kullanılır. Diğer araçlarda olduğu gibi "mask tool" da da bir alt menü ve bir parametre paleti mevcuttur. En çok kullanılanları "Rectangular, Circle, Free,ve Magic Wand Mask Tool" dur.
RECTANGULAR MASK TOOL:    
"Rectangular  Mask" cismin belli bir bölümünü dikdörtgen olarak seçmemizi sağlar. Parametre paleti aşağıdaki gibidir.
Şekil-16 “Mask  Tool”un parametre paleti

Bu paletteki ayarların default değerleri şekilde görüldüğü gibidir. Şimdi olayı pekiştirmek açısından bu ayarları değiştirek bir  uygulama yapalım.
*File/Open komutuyla bir resim dosyasını açın.
*"Mask Tool" dan "Rectangular Tool"  u seçin.
*Parametre paletinden kenar ovalliğinin değerini  50 verin.
*Resmi şekil-17 deki gibi seçin
*Image/adjust/desaturate (bu komutu seçili alanı siyahbeyaz yapar..) komutunu kullanarak seçtiğiniz bölgeyi siyah beyaz yapın.
*Şimdi "edit/undo " komutuyla yaptığınız işlemleri geri alın ve aynı işlemeleri "Rectangular Mask Tool" un feather(kenar yumuşaklığı) değerini 70 vererek yapın. Bu işlem seçili alanın kenarlrını yumuşatmaya yarar. Üçüncü resimde görüldüğü gibi siyah beyaz olan kısım ile renkli kısım arasında yumuşak bir geçiş olmuştur.
Şekil-17 Resmi şekildeki gibi seçin
Şekil-18 Image/adjust/desaturate (bu komutu seçili alanı siyah beyaz yapar..) komutunu kullanarak seçtiğiniz bölgeyi siyah beyaz yapın.
Şekil-19 Şimdi "edit/undo " komutuyla yaptığınız işlemleri geri alın ve aynı işlemeleri "Rectangular Mask Tool" un feather(kenar yumuşaklığı) değerini 70 vererek yapın. Bu işlem seçili alanın kenarlrını yumuşatmaya yarar.
CIRCLE MASK TOOL:    
   "Cicle Mask Tool" da "Rectangular Mask Tool" gibidir. Tek farkı seçili alanın dairesel bir alan oluşudur. Şimdi bir önceki işlemleri "circle mask tool" için yapın.
MAGIC WAND MASK TOOL:  
"Magic Wand Mask Tool" aynı ya da birbirine yakın renkteki bölgeleri seçmek için kullanılır.
*File/Open komutuyla bir resim dosyasını açın.
*"Mask Tool" dan "Magic wand mask tool"  u seçin.
*Parametre paletinden kenar ovalliğinin değerini  "Color Simularity or Hue Levels" değerini 10 verin.(Bu parametre benzer renklerde arasındaki hassaslığı temsil eder. Bu parametrenin default değeri zaten 10'dur.)
*Bu resimden arka plandaki maviliği temizleyeceğiz. Bunun için  mouse u şekil-19 daki gibi mavi bölgedeki herhangi bi yere tıklayın. Şu an sadece belli bir kısım seçildi. Diğer bölgeleri de seçmek için mouse a shift tuşuna basarak tıklayın.
*Bu işlemi mavi bölgenin tamamını seçene kadar yapın.
*Son olarak delete tuşuyla mavi bölgeyi tamamen temizleyin.
Şekill-19 Mouse u mavi bölgedeki herhangi bi yere tıklayın.
Şekil-20 Bu işlemi mavi bölgenin tamamını seçene kadar shift tuşuyla yapın.
Şekil-21 Son olarak delete tuşuyla seçilen mavi bölgeyi tamamen temizleyin.
FREEHAND MASK TOOL:  
"Freehand Mask Tool" adından da anlaşılacağı gibi serbest seçim aracıdır.Bazan çok ayrıntılı bir şekilde bir bölgeyi seçmemiz gerekebilir. Bu uygulama için oval ve dikdörtgen seçme araçları yeterli değildir.Aynı şekilde arka planda eğer birbirine çok yakın renkler yoksa  "Magic wand mask tool" da işimize yaramaz. Yani seçtiğiniz alanın direkt olarak mouse' un hareket ettirildiği alan olması gerekebilir. Böyle durumlarda "Freehand mask tool" kullanılır. Feather özelliği bu araç içinde geçerlidir. Şimdi örnek bir uygulama yapalım.Herhangi bir yerde çekilmiş bir fotografın arka planını değiştirmeye çalışacağız. Bunun için,
*File/Open komutuyla bu uygulamaya uygun bir resim dosyasını açın.
*"Mask Tool" dan "Freehand mask tool"  u seçin.
*Resmi şekil-22 deki gibi seçin.
*Edit/copy komutuyla seçtiğiniz bölgeyi kopyalayın
*Arka plan olarak kullanmak istediğiniz resmi açın
*Edit/paste komutuyla kopyalaığınız resmi yeni arkaplanın üstüne yapıştırın.
*"Pick Tool" u kullanarak kız resmini asıl resmin boyutlarına göre ayrlayın.
*Son olarak araç paletinden silgi aracını(Erase Tool) seçerek kız resminin bulunduğu nesnenin kenarlarındaki tam olarak seçemediğiniz bölgeleri temizleyin.(bu kısmı yapıp yapmamak size kalmıştır. İlerleyen bölümlerde "Erase Tool"un nasıl kullanılacağı anlatılacaktır.)

Şekil-22 Resmi seçin ve seçtiğiniz bölgeyi Edit/Copy komutuyla kopyalayın.
Şekil-23 File/Open komutuyla bu uygulamaya uygun bir resim dosyasını açın.

Şekil-24 Edit/paste komutuyla kopyaladığınız resmi yeni arkaplanın üstüne yapıştırın.
Şekil-25 Yapıştırdığınız resmin boyutlarını “Pick Tool” ile sayfaya gore ayarlayın.

Şekil-26 Silgiyle nesnenin kenarlarını temizleyin
Şekil-27 Resmin son hali
ERASER TOOL:    
"Eraser Tool" Çalışma ekranında herhangi bir nesne üzerinde çalışırken o nesnedeki istenmeyen bölümleri temizlemek için kullanılır. Diğer araçlar gibi bu aracında bir parametre paleti vardır. Bu paletten aracın büyüklüğü, şekli, yumuşaklığı ve transparanlığı gibi özellikleri değiştirilebilir.
Şekil-28 "Eraser Tool" un parametre paleti... Bu paletten aracın büyüklüğü, şekli, yumuşaklığı ve transparanlığı gibi özellikleri değiştirilebilir.
Şimdi örnek bir uygulama yaparak "Eraser Tool" un özelliklerini pekiştirelim.
*"File/New" komutuyla yeni bir sayfa açın.
*"File/import" komutuyla bilgisayarınızda bulunan bir resmi sayfanıza import edin.
*Araç paletinden "Eraser Tool" u seçin.
*"Parametre paletinden değişik araç şekilleri seçerek aşağıdaki gibi "Eraser Tool" ile eklediğiniz resmin kenarlarını temizleyin.
Şekil-28 “Erase Tool”

 
 
Şekil-29 “Erase Tool”
 




CROP TOOL:   
"Crop Tool" Üzerinde çalıştığınız resmin dikdörtgen olarak seçtiğini,z bir bölgesinin dışında kalan kısımları tamamen temziler ve sayfanın boyutunu seçtiğiniz alanın boyutuna eşitler.
Şekil-30 Orijinal resim
Şekil-31 Crop ile seçili alan
 
Şekil-32 “Crop “ uygulanan resmin son hali
 
EYE DROPPER TOOL:  
"Eye Dropper Tool"  resmin herhangi bir noktasındaki (mouse un üzerinde bulunduğu pixeldeki) renk değerini belirlemede kullanılır. Örneğin elimizde şekil-33 teki gibi  üzerinde istenmeyen bir yazı olan bir resim bulunsun . Bu resimdeki "honda" yazısını kaybetmenin bir yolu resmin backround rengi olan kırmızı rengin tonunu tam olarak tespit edip o renkle yazı olan kısmı boyamaktır. bunun için "Eye Dropper Tool" u seçip kırmızı olan bir yerde tıklayıp o rengi tam olarak tespit edin. Daha sonra fırça aracını seçerek o kısmı bu renkle boyayın.
Şekil-33 Orijinal Resim
Şekil-34 "Eye Dropper Tool" ile belirlenen renk ile yapılan boyama
 
Şekil-34 Resmin yazıdan temziilenmiş hali
 
PATH TOOL:
"Path Tool" Yazının belli bir yol etrafında yazılmasını sağlar. Bu yollar elle orantısız olarak çizilebileceği gibi oval olarak ya da mask ile seçilmiş herhangi bir bölgede olabilir. "Path Tool" un parametre paleti aşağıdaki gibidir.
Şekil-35 “Path Tool” un parametre paleti
Bezier Tool: Doğrusal yol oluşturmak için kullanılır. Mouse u tıkladığınız her iki nokta arasında doğrusal bir çizgi oluşur. şimdi bir örnek yapalım.
*"File/New" komutuyla yeni bir sayfa açın
*"Path Tool" u seçin. parametre paletinden "Bezier Tool"u seçin.  ve şekil-36 daki gibi bir şekil çizin.
*Araç paletinden Text aracını seçip mouse u çizdiğiniz yol üzerinde herhangi bir yere getirin ve bir yazı yazın.
Şekil-36
Şekil-37
Şekil-38
Freehand Tool: "Freehand Tool" da "bezier Tool" dan farklı olarak çizdiğiniz yol doğrusal değil serbest çizimdir. Bunun için,
*"File/New" komutuyla yeni bir sayfa açın
*"Path Tool" u seçin. parametre paletinden "Bezier Tool"u seçin.  ve aşağıdaki gibi bir şekil çizin.
*Araç paletinden Text aracını seçip mouse u çizdiğiniz yol üzerinde herhangi bir yere getirin ve bir yazı yazın.
Şekil-39
Şekil-40
 
Şekil-41
 
Create Path From Mask:  Bu komutla mask aracıyla seçmöiş olduğunuz herhangi bir alandan yol oluşturmanız sağlanır. Bunun için,
*"File/New" komutuyla yeni bir sayfa açın
*"Mask Tool"dan “Circle Tool” u seçin ve oval bir bölgeyi seçin.
*Parametre paletinden “Create path from mask” butonunu işaretleyin. Oval bir path oluştuğunu göreceksiniz.
*Araç paletinden Text aracını seçip mouse u çizdiğiniz yol üzerinde herhangi bir yere getirin ve bir yazı yazın.
Oval yazımız oluşturulmuştur.
Şekil-42
Şekil-43

Şekil-45
Şekil-46
Create Mask From Path: Bu komut da yukarıdaki örneğin tersini yani çizdiğiniz path ‘tan mask yapmanızı sağlar.
ZOOM TOOL:   
   Bu araç çalışma ekranındaki herhangi bir bölgeyi büyütmek için kullanılır. Bu araç seçiliyken mouyse un sol tuşu ekranı büyütürken sağ tuş küçültür. Intelli mouse larda mouse un üzerindeki küçük topu ileri geri döndürmek de bu aracı seçmeden ekranı büyütmenize olanak sağlar. Özellikle küçük boyutlu monitörlerle çalışanlar için çok kullanışlı bir özelliktir.
Şekil-47 Resmin % 25 görünümü
Şekil-48 Resmin % 200 görünümü
SHAPE TOOL:  
   Dikdörtgen, daire, çember, ya da köşe ve kenar sayısını sizing  belirleyeceğiniz geometrik şekilleri çizmek için kullanılır. 
RECTANGULE TOOL:   
Dikdörtgen çizme aracıdır.

Yazıların devamı çok yakında...

0 yorum:

Yorum Gönder